.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزهـای سختـ بخش تولیـدی و صنعتـی در مازندران

در نشست اعضاء هیئت مدیره خانه صنعت و معدن با رئیس سازمان صنایع و معادن و مدیرعامل بانک صادرات مازندران مرتضی هاشم پور رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران اظهار داشت: بطور مستمر و جدی پیگیر مشکلات صنعتگران و معدنکاران هستیم و عملاً هم شاهد حل یکسری از آنها می باشیم اما حل بعضی از مشکلات و معضلات نیازمند زمان می باشد.
به گزارش ايلنا،رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران به مصوبات ستاد تسهیل در مازندران اشاره کرد و گفت: حدود هزار درخواست به ستاد تسهیل استان واصل شد که تقریباً 500 مصوبه ارسال و ابلاغ شده است.
هاشم پور همچنین خاطرنشان کرد: بزودی ستاد معین صنعت و معدن استان تشکیل می گردد رئیس سازمان صنایع و معادن در خصوص بانک صادرات مازندران بیان داشت: این بانک دارای وضعیت ممتازی نسبت به دیگر بانکها می باشد و خوشبختانه ابزارهای مالی جایگزینی را برای کمک به تولید در نظر گرفته که جای خرسندی است.
داورپناه مدیر شعب بانک صادرات مازندران ادامه داد: بانکها شریک سرمایه گذاران هستند اما متاسفانه تفاوت دیدگاه باعث بروز مشکلاتی شده است.
وی اضافه کرد: نکته مهم که کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است که در بازار ایران پول ارزان وجود ندارد وی تصریح کرد: بانکداری هم یک صنعت محسوب میشود و در حال رکود بسر می برد.
داورپناه بعنوان دبیر کمیته هماهنگی بانکهای استان مازندران گفت: در بانکهای استان 57 هزار میلیارد تومان سپرده گذاری داشتیم که 85هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد به عبارت دیگر در مقابل رشد 5 درصدی سپرده گذاری، تسهیلات دهی، 13 درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی باید از مشاوران مالی استفاده کنند و سیستمهای مالی و حسابداری واحدهای صنعتی باید اصلاح گردد.
نامبرده همچنین یادآور شد: بانکها قادر نیستند همه مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی را حل کنند بلکه باید راههای دیگر تامین سرمایه را پیگیری و دنبال نمایند.
سپس شاهپور نیازی نایب رئیس خانه صنعت و معدن گفت: بخش تولیدی و صنعتی کشور روزهای سختی را می گذراند و مهمترین مشکل، کسادی و رکودی است که حکمفرماست که این امر مانع پرداخت اقساط بانکی از سوی تولیدکنندگان شده است.
وی تصریح کرد: نرخ سودبانکی با رکود بوجود آمده سنخیتی ندارد همچنین با التفات به گزارش بانک مرکزی که نرخ تورم را 8 درصد اعلام نموده، نرخ سود بانکی هم بدنبال آن می بایست کمتر می شد اما عملاً 21 درصد می باشد.
وی افزود: واردات بی رویه، صنعت را به سمت ورشکستگی سوق داده که باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود وی اذعان کرد: مشکلات پیش رو بیشتر مربوط به سطح کلان کشور میباشد و حل آنها همت مقامات کشوری و نمایندگان مجلس را طلب می کند.
در ادامه فقانی مدیرعامل خانه صنعت و معدن مازندران بلحاظ مقتضیات و حساسیت امر خواستار تشکیل کمیته تخصصی صادرات صنعتی و معدنی مازندران، احیای مجدد کارگروه صنعت و معدن استان، پیگیری مصوبات همایش حمایت قضایی از سرمایه گذاری و تشکیل کمیته پیگیری مصوبات ستاد تسهیل استان شد.
عشریه رئیس انجمن فلزی، برق و الکترونیک در پایان نشست ضمن تقدیر از مسئولین و بانکها، اهمیت و درک حساسیت زمانی برای واحدهای صنعتی و معدنی را مورد توجه قرار دارد و گفت: انتظار می رود مدیران سازمانها و بانکها همکاری همه جانبه و مستمری را داشته باشند تا واحدهای فعال بتوانند به حیات خود ادامه دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.